Kültür Hizmetleri

Dairede kültür hizmetleri olarak öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, yeni ilgi alanları ile birlikte dinlenme ve eğlence alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini, isterlerse bu faaliyetlere katılmalarını da temin etmek amacıyla aşağıda gösterilen hizmetler yürütülür:

a) Resim ve fotoğraf sergileri açmak, konser, konferans, tiyatro ve benzeri sanat ve kültür alanlarında faaliyetler düzenlemek ve bu maksatla bu çeşit faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla işbirliği yaparak, öğrencilerin daha geniş ölçüde sanat ve kültür faaliyetlerinden yararlanmalarını sağlamak,

b) Öğrencilerin boş zamanlarında ilgi ve yeteneklerine göre sanat ve kültür çalışmaları yapmaları için resim, fotoğraf, el sanatları, halk dansları, klasik dans, müzik ve benzeri faaliyet alanlarında kurslar, çalışma grupları, korolar oluşturmak, bu grup ve koroların üniversite içinde ve dışında konser, gösteri, sergi ve karşılaşma gibi faaliyetlerde bulunmalarını veya karşılaşmalara katılmalarını sağlamak.

Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak çalışan kulüp ve topluluklar dışında Fakülte ve Yüksekokullar bünyesinde çalışan öğrenci toplulukları da bulunmaktadır. 

Ayrıca Üniversitemiz tarafından düzenlenen tüm konferans, panel, kutlama, seminer vb. faaliyetlerin tamamı organize edilip ve giderleri karşılanmaktadır.

Kantin ve Otomat Hizmetleri       

Başkanlığımıza bağlı kantin, büfe ve otomatlar; Kantin Kontrol ve İzleme Komisyonu tarafından imzalanan şartname ve sözleşme hükümleri çerçevesinde satış fiyatları, hijyen ve genel işleyiş yönünden düzenli olarak denetlenmektedir.

      Başkanlığımıza bağlı kantin ve fotokopi merkezlerinin bulunduğu okullar; 

  • Veteriner Fakültesi
  • Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Diş Hekimliği Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Merkezi Derslik
  • Otomatlar
  • Yiyecek İçecek Büfeleri
  • Fatma Şenses Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
  • Keskin Meslek Yüksekokulu          
  • Delice Meslek Yüksekokulu                                           

Öğrenci Toplulukları listesine ulaşmak için lütfen tıklayınız.

Satınalma ve Tahakkuk Hizmetleri

   Bütçe İşlemleri

 Başkanlığımız bütçesi; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 16. maddesinde yer alan "Orta Vadeli Program" ve "Orta Vadeli Mali Plan" ile Maliye Bakanlığınca hazırlanan "Bütçe Hazırlama Rehberi" ve Kalkınma Bakanlığınca hazırlanan "Yatırım Programı Hazırlama Rehberi" esasları dahilinde hazırlanarak Maliye Bakanlığına sunulmak üzere Üniversitemiz Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına teslim edilmektedir. Başkanlığımız bütçe harcamaları ve işlemleri, Ayrıntılı Harcama Programı ve Bütçe Uygulama Talimatları çerçevesinde yapılmaktadır.

TAHAKKUK İŞLEMLERİ

 Başkanlığımız personelinin görev yolluk ödemeleri, Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı statüde çalışan öğrencilerin maaş ve sosyal güvenlik prim ödemeleri, Üniversitemizde beceri eğitimi gören lise öğrencilerinin maaş ödemeleri yapılmaktadır.

Üniversitemiz öğrenci toplulukları, öğrenci konseyi ve Başkanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu etkinliklerde ihtiyaç duyulan araç-gereç ve mal-malzemelerin satınalma evraklarının tahakkuk işlemleri yapılmaktadır.

SATINALMA İŞLEMLERİ

 Başkanlığımız bütçesinden; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, 6245 Sayılı Harcırah Kanunu, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği ile hizmetin gerektirdiği diğer yasal mevzuat çerçevesinde satın alma işlemleri gerçekleştirilmektedir.

Üniversitemizin Yemek Hizmeti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale edilerek özel şirketlerden satın alınmaktadır.

Üniversitemiz öğrenci toplulukları, öğrenci konseyi ve Başkanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu etkinliklerde ihtiyaç duyulan araç – gereç ve mal – malzemelerin satınalma işlemleri yapılmaktadır.

AYNİYAT İŞLEMLERİ

 Başkanlığımızın taşınır ve taşınmaz mallarına ilişkin olarak; bir önceki yıldan devren gelen ve cari yıl içerisinde çeşitli yollarla giriş kaydı yapılan, cari yıl içerisinde çeşitli yollarla çıkış kaydı yapılan ve yılı içerisinde zayiat ve fireden oluşan azalmalar ile ambar artırımlarını, miktar ve değer olarak kayıt ve takii yapılıp, yılsonunda da mevcutları miktar ve değer olarak, Başkanlığımız Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi vasıtasıyla Üniversitemiz Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilmektedir.

KANTİN VE OTOMAT HİZMETLERİ

 Başkanlığımızca 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında kiralaması yapılan, 10 adet kantin, 2 adet yiyecek-içecek büfesi, 10 adet sıcak içecek ve soğuk içecek-yiyecek otomatı ile öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize hizmet verilmektedir.

Başkanlığımıza bağlı kantin, büfe ve otomatlar; Kantin Kontrol ve İzleme Komisyonu tarafından imzalanan şartname ve sözleşme hükümleri çerçevesinde satış fiyatları, hijyen ve genel işleyiş yönünden düzenli olarak denetlenmektedir.

Spor Hizmetleri

Dairede; spor hizmetleri olarak öğrencilerin ve çalışanların beden sağlıklarını korumak ve geliştirmek, onlara disiplinle çalışma alışkanlığı kazandırmak, spora ilgi duymalarını sağlamak, enerjilerini bu olumlu yöne yöneltmek, boş zamanlarını değerlendirmek için ilgi duydukları spor dalında çalışmalarını sağlamak üzere aşağıdaki hizmetler yürütülür:

a) Grup çalışmaları ve karşılaşmalar düzenlemek, spor birlikleri kurmak,

b) Bu amaçlarla kurulmuş bulunan yurt dışı ve yurt içi kuruluşlarla işbirliği yaparak, bu alandaki çalışmaları yaygınlaştırmak, üniversiteyi temsilen öğrencilerin yarışma ve karşılaşmalara katılmalarını sağlamak.

c) Üniversitelerin tüm spor, tesis ve malzemelerinin tek elden kullanılmasını, elemanların planlı bir şekilde çalışmalarını ve bir merkezden yönetilmelerini sağlamak.

Barınma Hizmetleri

Üniversitemiz Kampüs alanı içerisinde 1200 kişilik Residorm Öğrenci Yurdu bulunmaktadır. Bu yurtta Üniversitemize ait 58 yatak bulunmakta ve öğrenci kayıtları Başkanlığımızca yapılmaktadır.

 Üniversite giriş sınavı sonucunda Üniversitemizi seçen ilk 2000 içerisindeki öğrenciler ücretsiz, ilk 2000 ile 3000 arasındaki öğrenciler % 50 indirimli yararlanmaktadır.

 KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞE AYRILAN YATAK SAYILARI

Oda Tipi

Toplam Yatak

1 Kişilik

1 Adet

3 Kişilik

52 Adet

4 Kişilik

4 Adet

1 Kişilik (Engelli)

1 Adet

 

 

 

 KAYITTA İSTENECEK BELGELER

1. Öğrenci belgesi,

2. Nüfus cüzdanı fotokobisi,

3. 2 (iki) adet vesikalık fotoğraf,

4. Yabancı uyruklu öğrenciler için, Emniyet makamlarından alınacak Türkiye’de oturma izni verildiğine dair izin belgesi ile pasaportun fotokobisi,

5. Resmi kurumlardan alınan sağlık raporu,

6. Engellilerin  (belirlenen kontenjan dahilinde) %30 oranında indirimden faydalanabilmesi için sunduğu raporun Yurt Yönetim Kurulunca kabul edilmesi gerekmektedir.

7. Şehit çocuklarının %30 indirimden faydalanması için şehit çocuğu olduğunu resmi olarak belgelendirmesi gerekmektedir.

8. Üniversite kontenjanından Yurt Kayıtları Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı Kültür Şube Müdürlüğü Bürosundan yapılacaktır.

      Üniversitemiz ve resmi kuruluşlar tarafından düzenlenen şenlik, spor , kurs, staj, kamp ve seminer gibi etkinliklere katılacak öğrenciler ile yaz aylarında misafir olarak kalmak isteyen öğrenciler ile diğer Üniversitelerden görevli gelen öğrenciler Yürütme Kurulunun kararı ile ücretsiz barındırılabilirler.